Onze verbeteringen
Dit doen wij met uw opmerkingen en klachten?
U kunt op verschillende manieren aan ons laten weten wat u van ons vindt. Dat kan via de klantonderzoeken die wij doen, maar ook door contact met ons op te nemen omdat u een klacht of suggestie heeft. Uw feedback is waardevol omdat wij onszelf en onze service willen blijven verbeteren. Dus neem contact met ons op als u een idee of wens heeft.
Op deze pagina ziet u enkele van onze verbeteringen na klachten en klantsignalen.
Wie binnen 9 maanden met pensioen gaat, ontvangt van ons een brief en een pensioenofferte met daarin diverse pensioenkeuzes vooraf ingevuld. Om deze mensen nog beter te helpen bij de keuzes die zij moeten maken, zijn deze brieven aangepast. Ook zijn nieuwe brieven toegevoegd. Wanneer iemand 4 maanden voor de (gekozen) pensioendatum nog niet gereageerd heeft, nemen wij contact op om te vragen of er hulp nodig is bij het maken van keuzes. Wie binnen 1 maand met pensioen gaat, sturen wij een brief met de fiscale gevolgen van pensioneren. Ook leggen wij in die brief uit wat zij van ons kunnen verwachten na hun pensioen.
Aan het gebruik van de persoonlijke digitale omgeving ‘MijnPNO’ was een maximale sessieduur verbonden. Gebruikers bleken meer tijd nodig te hebben voor MijnPNO. Na suggesties hebben wij deze sessieduur verlengd zodat het gebruik van MijnPNO niet meer onverwacht wordt beëindigd.
Hierdoor ontvangen nabestaanden eerder de informatie over de uitkering die zij gaan ontvangen. Dit zorgt vaak voor financiële rust in een toch al moeilijke periode. De brieven zijn ook direct beschikbaar op ‘MijnPNO’ voor de nabestaanden, omdat zo snel mogelijk na het overlijden van de deelnemer van het fonds een MijnPNO-account voor hen wordt aangemaakt.
Losse brochures die horen bij de ‘einde deelname’ brief (bijvoorbeeld omdat iemand uit dienst gaat en ergens anders pensioen gaat opbouwen), zijn opnieuw vormgegeven zodat zij makkelijker digitaal aan de brief konden worden gekoppeld. Hierdoor hoeft deze post niet meer fysiek verstrekt te worden, maar kan die volledig digitaal worden verwerkt. Dit zorgt er ook voor dat de brief met bijlagen meteen beschikbaar is via MijnPNO. Wie liever de post fysiek wil blijven ontvangen, kan dit uiteraard aangeven in MijnPNO.