Bel ons op: 035 702 34 56

Wijzigingen doorgeven

Het is belangrijk dat u contact met ons opneemt in de volgende situaties: 

 
Meer informatie over uw pensioen en wijzigingen in uw situatie, vindt u bij veelgestelde vragen.
 

Brochures en formulieren voor pensioengerechtigden

Ga naar downloads

Relevante onderwerpen

Bijna met pensioen

Veelgestelde vragen

  • Kan ik straks langer doorwerken?

    De AOW leeftijd stijgt maar dat betekent niet automatisch dat u langer moet doorwerken. AOW is slechts één van de drie onderdelen waaruit uw inkomen na pensioneren is opgebouwd. Als u zorgt dat u in de andere ‘potjes’ genoeg geld hebt zitten, dan kunt u misschien al met pensioen voordat u de AOW gerechtigde leeftijd hebt bereikt.

  • Hoeveel pensioen ontvang ik?

    Op uw uitkeringsspecificatie van PNO Media ziet u precies hoeveel pensioen u krijgt. De uitkeringsspecificatie krijgt u in de maand waarin u voor het eerst ouderdomspensioen krijgt én in januari.

    In uw maandelijkse pensioenuitkering van PNO Media zijn vakantietoeslag en eventuele eindejaarsuitkering of 13e maand, al opgenomen.

    We houden op uw pensioenuitkering loonheffing en de bijdrage ZVW (zorgverzekeringswet). Dat betekent dat u een netto bedrag op uw rekening bijgeschreven krijgt. Wilt u meer informatie? Bekijk onze brochure Met pensioen. Of, ga naar de informatie over belastingaangifte.

  • Hoe kan ik mijn betaalgegevens wijzigen?

    U ontvangt elke maand uw pensioenuitkering op het door u doorgegeven rekeningnummer. Wilt u dit wijzigen? Dat kunt u eenvoudig zelf doen als u inlogt op MijnPNO. Ga naar 'Uw persoonlijke gegevens' en kies 'Pas uw profiel aan'. 

    Ook kunt u ons laten weten of u loonheffingskorting wilt toepassen.

  • Wat is partnerpensioen?

    Partnerpensioen is een uitkering voor uw partner als u overlijdt. Wilt u weten hoeveel partnerpensioen uw partner krijgt als u overlijdt? Ga dan naar MijnPNO en bekijk uw pensioenoverzicht.

  • Hoe geef ik een adreswijziging door?

    Een verhuizing binnen Nederland verandert niets aan uw pensioen bij PNO Media. U hoeft dit niet aan ons door te geven. Wij krijgen uw nieuwe adres automatisch van de Basisregistratie Personen. Een verhuizing naar het buitenland moet u wel aan ons doorgeven. Lees hier verder of neem contact met ons op.

  • Ik ga naar het buitenland verhuizen. Wat moet ik doen?

    Als u verhuist naar het buitenland, dan krijgen we uw nieuwe adres niet automatisch door. Uw nieuwe adresgegevens moet u aan ons doorgeven. Lees hier hoe u dat doet.
    Ook is het belangrijk dat uw buitenlandse adres correct staat geregistreerd in de Registratie Niet-Ingezetenen. Geef uw adreswijziging daarom door aan de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG). Dat doet u eenvoudig (met DigiD) via deze overheidswebsite, speciaal voor een adreswijziging in het buitenland.

Bekijk alle vragen

Heeft u uw antwoord niet kunnen vinden? Neem dan gerust contact met ons op

Contact opnemen Bel 035 702 34 56

Het laatste nieuws

PNO Media vernieuwt overbruggingsplan

Financieel woensdag 2 juli 2025

Het is belangrijk dat uw pensioen zijn waarde behoudt. Daarvoor moeten de pensioenen zoveel mogelijk meegroeien met de prijsstijgingen. Dat …

Bekijk bericht

PNO Media en Branchevereniging Esports Nederland starten samenwerking

Actueel maandag 30 juni 2025

Pensioenfonds PNO Media en de Branchevereniging Esports Nederland (BEN) hebben tijdens de Xperience Day op …

Bekijk bericht

PNO Media zet zich in voor een plasticvrije toekomst

Beleggen woensdag 25 juni 2025

Plastic is overal om ons heen. Van verpakkingen tot gebruiksvoorwerpen, het is moeilijk om een …

Bekijk bericht

Geef uw mening over ons verantwoord beleggingsbeleid

Actueel Beleggen dinsdag 24 juni 2025

Wilt u dat wij uw pensioen maatschappelijk verantwoord beleggen? Dat wil zeggen: met een positieve …

Bekijk bericht

Hoe wilt u dat wij uw pensioen verantwoord beleggen?

Geef uw mening en maak een verschil! Dat kan nog tot 5 juli. Lees hier meer over hoe u meedoet aan ons onderzoek.