Mijn situatie verandert
Het is belangrijk dat u contact met ons opneemt in de volgende situaties:
- Als u binnenkort met pensioen gaat (uiterlijk 3 maanden van te voren);
- Als u van baan verandert;
- Als u langer dan 2 jaar arbeidsongeschikt bent;
- Als u uw partner wilt aanmelden voor een partnerpensioen en u bent niet getrouwd of geregistreerd partner;
- Als u gaat scheiden en u wilt afspraken maken over de verdeling van partnerpensioen of ouderdomspensioen
Woont u buiten Nederland?
Het is belangrijk dat uw buitenlandse adres correct staat geregistreerd in de Registratie Niet-Ingezetenen, zodat Nederlandse overheidsorganisaties hiervan gebruik kunnen maken. Een actueel adres zorgt voor een juiste en tijdige uitkering als u daar recht op heeft en het ontvangen van belangrijke post. Geef uw adreswijziging daarom ook meteen door aan de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG). Dat doet u eenvoudig (maar met DigiD) via deze overheidswebsite voor een adreswijziging in het buitenland.