Bel ons op: 035 702 34 56

Mijn situatie verandert

Het is belangrijk dat u contact met ons opneemt in de volgende situaties:

  • Als u binnenkort met pensioen gaat (uiterlijk 3 maanden van te voren);
  • Als u van baan verandert;
  • Als u langer dan 2 jaar arbeidsongeschikt bent;
  • Als u uw partner wilt aanmelden voor een partnerpensioen en u bent niet getrouwd of geregistreerd partner;
  • Als u gaat scheiden en u wilt afspraken maken over de verdeling van partnerpensioen of ouderdomspensioen
  • Als u naar het buitenland verhuist.
 
Bekijk de veelgestelde vragen voor alle informatie over wijzigingen in uw persoonlijke situatie en de gevolgen voor uw pensioen of ga naar de relevante pagina in het menu. 

Brochures en formulieren voor deelnemers

Downloads

Veelgestelde vragen

  • Ik word arbeidsongeschikt. Wat betekent dit voor mijn pensioen?

    U heeft bij ziekte gedurende 2 jaar recht op (volledige of gedeeltelijke) doorbetaling van het salaris door uw werkgever. Uw pensioenopbouw loopt gewoon door, alsof u niet ziek bent. U hoeft ons hierover niet te informeren.

    Na 104 weken krijgt u te maken met de Wet werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen (WIA). Heeft u na 2 jaar recht op een uitkering? Dan is het belangrijk dat u of uw werkgever ons daarover zo snel mogelijk informeert. Lees meer over pensioenopbouw bij arbeidsongeschiktheid.

  • Ik heb een nieuwe baan en zowel mijn oude als mijn nieuwe werkgever zijn aangesloten bij PNO Media. Wat betekent dit voor mijn pensioen?

    Dan blijft u gewoon bij ons pensioen opbouwen.

    Maar let op: PNO Media kent verschillende pensioenregelingen. Daarom is het mogelijk dat uw nieuwe werkgever een andere pensioenregeling heeft dan uw vorige werkgever. In dat geval gaat u pensioen opbouwen in een andere regeling van PNO Media. Uw krijgt van ons elk jaar het uniform pensioenoverzicht met daarop uw bij ons opgebouwde pensioen.

  • Hoe geef ik een adreswijziging door?

    Een verhuizing binnen Nederland verandert niets aan uw pensioen bij PNO Media. U hoeft dit niet aan ons door te geven. Wij krijgen uw nieuwe adres automatisch van de Basisregistratie Personen. Een verhuizing naar het buitenland moet u wel aan ons doorgeven. Lees hier verder of neem contact met ons op.

  • Ik ga naar het buitenland verhuizen. Wat moet ik doen?

    Als u verhuist naar het buitenland, dan krijgen we uw nieuwe adres niet automatisch door. Uw nieuwe adresgegevens moet u dan wel aan ons doorgeven. Ook als u een correspondentieadres in Nederland aanhoudt. Als u werkzaam blijft voor dezelfde werkgever, blijft u gewoon pensioen opbouwen bij PNO Media. Uw verhuizing naar het buitenland heeft dus geen invloed op uw pensioenopbouw. Wel kan emigratie van invloed zijn op de hoogte van uw toekomstige AOW-uitkering. Lees hier verder of neem contact met ons op. .

Bekijk alle vragen

Heeft u uw antwoord niet kunnen vinden? Neem dan gerust contact met ons op

Contact opnemen Bel 035 702 34 56

Het laatste nieuws

In één keer 10% van uw pensioen opnemen: Iets voor u?

Pensioentips maandag 18 november 2024

Bij uw pensioenstart eenmalig 10% van uw pensioen opnemen. Dat kan helpen om op dat moment iets extra’s te doen, …

Bekijk bericht

Dekkingsgraad oktober 116,4%

Financieel vrijdag 15 november 2024

PNO Media had eind oktober een actuele dekkingsgraad van 116,4%, en een beleidsdekkingsgraad van 117,6%.

Bekijk bericht

Regel het in MijnPNO

Pensioentips woensdag 13 november 2024

Met MijnPNO heeft u altijd en overal inzicht in uw pensioen. Bovendien stoppen wij zoveel …

Bekijk bericht

Nederlands pensioenstelsel is beste van de wereld

Actueel vrijdag 18 oktober 2024

Het pensioenstelsel van Nederland is opnieuw het beste van de wereld. Dat blijkt uit de …

Bekijk bericht