U gaf PNO Media een 7,4
Onze klanten beoordelen ons met gemiddeld een 7,4. Dit blijkt uit het onderzoek dat wij dit jaar uitvoerden.
Maar liefst 63% van de respondenten geeft PNO Media een 8 of hoger. Ruim 10% gaf ons zelfs een 10. Enthousiast bent u onder andere over de duidelijke communicatie, prettig contact en persoonlijke hulp.
De tevredenheid is gelijk gebleven
Op algehele tevredenheid scoort PNO Media hetzelfde als in 2020, toen het vorige klanttevredenheidsonderzoek plaatsvond. Pensioengerechtigden zijn meer tevreden dan werknemers met een pensioen bij ons. Gemiddeld geven zij een 8,1, in 2020 was dat een 7,9. Werknemers geven nu gemiddeld een 7,0, in 2020 was dat een 7,1.
U ziet ons als betrouwbaar, servicegericht en deskundig
De kwaliteiten die het meest worden toegeschreven aan PNO Media zijn: betrouwbaar, servicegericht, deskundig en communicatief sterk. De pensioengerechtigden vinden dit in nog sterkere mate dan werknemers. Bij werknemers is er vooral een toename in de mate waarin ze de communicatie vanuit PNO Media duidelijk vinden.
Veel enthousiasme over persoonlijk gesprek
Bij de informatiemiddelen is er, vooral bij de werknemers, een sterke toename te zien in het gebruik van de digitale nieuwsbrief. Ook onze website wordt fors meer bezocht. Van de voorlichtingsmiddelen werd het afgelopen jaar ‘MijnPNO’ het meest gebruikt. Verder geven velen aan dat e-mail de voorkeur heeft in het contact met PNO Media. De tevredenheid over telefonisch contact is bij de werknemers gestegen van een 7,6 naar een mooie 8,1.
Matige kennis over nieuw pensioenstelsel
Meer dan de helft van de werknemers en bijna de helft van de pensioengerechtigden is niet of matig op de hoogte van het nieuwe pensioenstelsel. De meesten vinden de informatie precies goed of zouden liever vaker informatie ontvangen. Er is vooral behoefte aan informatie over wat de veranderingen voor hen persoonlijk betekenen. Wij streven ernaar om zowel werknemers als pensioengerechtigden goed op de hoogte te brengen van de veranderingen.
Maar er zijn ook verbeterpunten
Als er ontevredenheid is, dan is dat vaak door het jarenlang uitblijven van compensatie voor de prijsstijgingen (indexatie). Ook geven sommigen aan dat zij onze informatie niet altijd relevant of moeilijk vinden. Wij zullen daarom nog duidelijker en persoonlijker gaan communiceren over uw pensioen bij PNO Media. Ook werken we eraan om nog sneller de vragen te beantwoorden die wij via e-mail ontvangen.
Grote groep respondenten
PNO Media voert regelmatig onderzoeken uit om uw tevredenheid te meten. Zodat wij tijdig signaleren wat er beter kan. We zijn blij dat maar liefst 1.267 pensioengerechtigden en 585 deelnemers ons hun mening gaven over onze dienstverlening. Hiermee zijn we in staat om onze service aan u verder te verbeteren.
Wilt u meer weten over wat wij voor u kunnen betekenen, bijvoorbeeld in een persoonlijk pensioengesprek? Neem dan contact met ons op.
Naar het overzicht