Onze verbeteringen

Dit doen wij met uw opmerkingen en klachten?

U kunt op verschillende manieren aan ons laten weten wat u van ons vindt. Dat kan via de klantonderzoeken die wij doen, maar ook door contact met ons op te nemen als u een klacht of suggestie heeft. Uw feedback is waardevol omdat wij onszelf en onze service willen blijven verbeteren. Dus neem contact met ons op als u een idee of wens heeft.

Op deze pagina ziet u enkele verbeteringen die wij hebben doorgevoerd na klantsignalen.

Proces ‘Met pensioen gaan’ aangepast

Wie binnen 9 maanden met pensioen gaat, ontvangt van ons een brief en een pensioenofferte met daarin diverse pensioenkeuzes vooraf ingevuld. Om deze mensen nog beter te helpen bij de keuzes die zij moeten maken, zijn deze brieven aangepast. Ook zijn nieuwe brieven toegevoegd. Wanneer iemand 4 maanden voor de (gekozen) pensioendatum nog niet gereageerd heeft, nemen wij contact op om te vragen of er hulp nodig is bij het maken van de keuzes. Wie binnen 1 maand met pensioen gaat, sturen wij een brief met de fiscale gevolgen van pensioneren. Ook leggen wij in die brief uit wat zij van ons kunnen verwachten na hun pensioen.

Langere sessieduur MijnPNO

Aan het gebruik van de persoonlijke digitale omgeving ‘MijnPNO’ was een maximale sessieduur verbonden. Gebruikers bleken meer tijd nodig te hebben voor MijnPNO. Na suggesties hebben wij deze sessieduur verlengd zodat het gebruik van MijnPNO niet meer onverwacht wordt beëindigd.

Toekenningsbrieven nabestaandenpensioen geautomatiseerd

Hierdoor ontvangen nabestaanden eerder de informatie over de uitkering die zij gaan ontvangen. Dit zorgt vaak voor financiële rust in een toch al moeilijke periode. De brieven zijn ook direct beschikbaar op ‘MijnPNO’ voor de nabestaanden, omdat zo snel mogelijk na het overlijden van de deelnemer van het fonds een MijnPNO-account voor hen wordt aangemaakt.

Bijlages bij brief einde deelname gedigitaliseerd

Losse brochures die horen bij de ‘einde deelname’ brief (bijvoorbeeld omdat iemand uit dienst gaat en ergens anders pensioen gaat opbouwen), zijn opnieuw vormgegeven zodat zij makkelijker digitaal aan de brief konden worden gekoppeld. Hierdoor hoeft deze post niet meer fysiek verstrekt te worden, maar kan die volledig digitaal worden verwerkt. Dit zorgt er ook voor dat de brief met bijlagen meteen beschikbaar is via MijnPNO. Wie liever de post fysiek wil blijven ontvangen, kan dit uiteraard aangeven in MijnPNO.

Deeltijdpensioenberekening mogelijk in de pensioenplanner

De keuze 'deeltijdpensioen' is toegevoegd aan de pensioenplanner op MijnPNO, naast de standaard flexibiliseringsmogelijkheden. Deeltijdpensioen maakt het mogelijk om pensioen en werken te combineren. U gaat niet in één keer volledig met pensioen, maar bouwt geleidelijk af. Meer informatie over deeltijdpensioen vindt u op deze website. 

Het laatste nieuws

Dekkingsgraad januari 114,9%.

Financieel donderdag 15 februari 2024

PNO Media had eind januari een actuele dekkingsgraad van 114,9%, en een beleidsdekkingsgraad van 119,2%.

Bekijk bericht

Onze strijd tegen 'forever chemicals'

Beleggen maandag 12 februari 2024

De ophoping van schadelijke chemicaliën in het milieu vormt een ernstig risico voor dieren in …

Bekijk bericht

Werkgevers geven PNO Media een 7,3

Actueel vrijdag 9 februari 2024

De bij ons aangesloten werkgevers beoordelen PNO Media gemiddeld met een 7,3. Dat blijkt uit …

Bekijk bericht

PNO Media verhoogt de pensioenen met 3,15%

Financieel woensdag 13 december 2023

Het bestuur van pensioenfonds PNO Media heeft besloten de pensioenen met terugwerkende kracht per 1 …

Bekijk bericht