Bel ons op: 035 702 34 56

Onze verbeteringen

Dit doen wij met uw opmerkingen en klachten?

U kunt op verschillende manieren aan ons laten weten wat u van ons vindt. Dat kan via de klantonderzoeken die wij doen, maar ook door contact met ons op te nemen als u een klacht of suggestie heeft. Uw feedback is waardevol omdat wij onszelf en onze service willen blijven verbeteren. Dus neem contact met ons op als u een idee of wens heeft.

Op deze pagina ziet u enkele verbeteringen die wij hebben doorgevoerd na klantsignalen.

Verbeterde teksten op MijnPNO

Pensioen is lastige materie. Het is in uw belang dat u goed wordt begeleid bij het maken van pensioenkeuzes. Mensen hebben moeite met het maken van financiële keuzes als die gevolgen kunnen hebben voor de lange termijn, zo blijkt uit gedragseconomisch onderzoek. Dit geldt ook voor pensioenkeuzes. Een niet passende keuze kan leiden tot teleurstellingen over het pensioen. Afgelopen periode zijn de teksten op MijnPNO beoordeeld en aangepast om u nog beter te begeleiden in het maken van uw pensioenkeuzes.

Verbeterde teksten in brieven

Wij doen ons uiterste best om op een zo’n helder en duidelijk mogelijke manier te communiceren. De klantsignalen over de begrijpelijkheid van onze brieven nemen wij dan ook erg serieus. Continue beoordelen wij onze communicatie en daar waar nodig verbeteren wij de teksten.

Toegang portaal is verlengd bij afkoop pensioen

Na afkoop van pensioen was het voor een deelnemer niet meer mogelijk om gegevens in te zien in MijnPNO. In verband met het verstrekken van de jaaropgaaf, in de maand volgend op het ontvangen van de afkoop, is de toegang tot 3 maanden na afkoop verlengd.

Het laatste nieuws

Hoe PNO Media zorgt voor balans en zekerheid

Actueel vrijdag 19 december 2025

Misschien heeft u het gelezen of gehoord in het nieuws: pensioenfondsen beleggen steeds meer in grote technologiebedrijven zoals Microsoft, NVIDIA …

Bekijk bericht

Resultaten werkgeversonderzoek 2025 zijn bekend

Actueel dinsdag 16 december 2025

In samenwerking met MarketResponse heeft PNO Media opnieuw onderzocht hoe werkgevers onze dienstverlening ervaren. In …

Bekijk bericht

Dekkingsgraad november 127,5%

Actueel Financieel vrijdag 12 december 2025

PNO Media had eind november een actuele dekkingsgraad van 127,5% en een beleidsdekkingsgraad van 121,3%.

Bekijk bericht

Carrièrekeuzes kunnen gevolgen hebben voor het pensioen 

Actueel donderdag 11 december 2025

Als werkgever heeft u een verantwoordelijkheid om werknemers die bijvoorbeeld van baan veranderen of minder …

Bekijk bericht