Actief aandeelhouderschap

PNO Media gebruikt zijn invloed als belegger door met bedrijven het gesprek aan te gaan. Dit noemen we  ‘engagement’. Ook gebruiken we ons stemrecht als aandeelhouder. We beleggen niet in ondernemingen en landen die niet bij ons passen.

Engagement en stemmen

Met ondernemingen die volgens ons onvoldoende bijdragen aan een betere wereld, gaan we in gesprek. Dit is onderdeel van onze engagementbenadering. Op die manier willen we hun gedrag positief veranderen.
Het uitbrengen van onze stem tijdens aandeelhoudersvergaderingen is een ander middel om invloed uit te oefenen.

Op dit online stemdashboard kunt u zien hoe PNO Media heeft gestemd. U vindt de steminformatie per bedrijf door op de buttons 'Expand' te klikken, en daarna op het bedrijf van uw keuze.

Het laatste nieuws

Resultaten 2e kwartaal 2021

Financieel woensdag 21 juli 2021

De beleidsdekkingsgraad van pensioenfonds PNO Media is in het tweede kwartaal van 2021 gestegen van 92,5% naar 97,0%. Ook de …

Bekijk bericht

Dekkingsgraad juni 106,2%

Financieel woensdag 14 juli 2021

PNO Media had eind juni een actuele dekkingsgraad van 106,2%, en een beleidsdekkingsgraad van 97,0%.

Bekijk bericht

PNO Media publiceert jaarverslag 2020

Financieel donderdag 1 juli 2021

De beleidsdekkingsgraad van PNO Media daalde in 2020 van 98,0% naar 90,4%. De beleggingsportefeuille liet …

Bekijk bericht

Bent u voorbereid op het nieuwe pensioenstelsel?

Actueel woensdag 30 juni 2021

Bijna de helft van de werkgevers weet nog niet goed wat het nieuwe pensioenstelsel inhoudt. …

Bekijk bericht