Actief aandeelhouderschap

PNO Media gebruikt zijn invloed als belegger door met bedrijven het gesprek aan te gaan. Dit noemen we  ‘engagement’. Ook gebruiken we ons stemrecht als aandeelhouder. We beleggen niet in ondernemingen en landen die niet bij ons passen.

Engagement

Met ondernemingen die volgens ons onvoldoende bijdragen aan een betere wereld, gaan we in gesprek. Dit is onderdeel van onze engagementbenadering. Op die manier willen we hun gedrag positief veranderen. We rapporteren elke kwartaal over onze egagementactiviteiten. 

Stemmen

Het uitbrengen van onze stem tijdens aandeelhoudersvergaderingen is een ander middel om invloed uit te oefenen. Op dit online stemdashboard kunt u zien hoe PNO Media heeft gestemd. U vindt de steminformatie per bedrijf door op de buttons 'Expand' te klikken, en daarna op het bedrijf van uw keuze.

Het laatste nieuws

Dekkingsgraad augustus 121,7%

Financieel vrijdag 15 september 2023

PNO Media had eind augustus een actuele dekkingsgraad van 121,7%, en een beleidsdekkingsgraad van 119,7%.

Bekijk bericht

Waarom nieuwe regels voor pensioen?

Pensioentips woensdag 16 augustus 2023

In het nieuwe pensioenstelsel blijft veel hetzelfde: het ouderdomspensioen blijft levenslang, werkgevers en werknemers leggen …

Bekijk bericht

Maak kennis met Crea & Digi

Actueel maandag 17 juli 2023

Crea is – vanzelfsprekend - de creatieve van de 2, denkt graag out of the …

Bekijk bericht

2022: slecht beleggingsjaar en tóch hogere pensioenen

Financieel dinsdag 27 juni 2023

De financiële positie van PNO Media is in 2022 duidelijk verbeterd. De actuele dekkingsgraad steeg …

Bekijk bericht