Actief aandeelhouderschap

PNO Media gebruikt zijn invloed als belegger door met bedrijven het gesprek aan te gaan. Dit noemen we  ‘engagement’. Ook gebruiken we ons stemrecht als aandeelhouder. We beleggen niet in ondernemingen en landen die niet bij ons passen.

Engagement en stemmen

Met ondernemingen die volgens ons onvoldoende bijdragen aan een betere wereld, gaan we in gesprek. Dit is onderdeel van onze engagementbenadering. Op die manier willen we hun gedrag positief veranderen.
Het uitbrengen van onze stem tijdens aandeelhoudersvergaderingen is een ander middel om invloed uit te oefenen.

Op dit online stemdashboard kunt u zien hoe PNO Media heeft gestemd. U vindt de steminformatie per bedrijf door op de buttons 'Expand' te klikken, en daarna op het bedrijf van uw keuze.

Het laatste nieuws

Nederland heeft een-na-beste pensioenstelsel ter wereld!

Actueel woensdag 20 oktober 2021

Het Nederlandse pensioenstelstel is volgens adviesbureau Mercer nóg beter dan vorig jaar en het een-na-beste ter wereld. IJsland is ons …

Bekijk bericht

Dekkingsgraad september 107,2%

Financieel vrijdag 15 oktober 2021

PNO Media had eind september een actuele dekkingsgraad van 107,2%, en een beleidsdekkingsgraad van 100,7%.

Bekijk bericht

Nog weinig vertrouwen in nieuw pensioenstelsel

Actueel woensdag 6 oktober 2021

De helft van de mensen die pensioen opbouwen of een pensioenuitkering ontvangen van PNO Media …

Bekijk bericht

Dekkingsgraad augustus 105,6%

Financieel woensdag 15 september 2021

PNO Media had eind augustus een actuele dekkingsgraad van 105,6%, en een beleidsdekkingsgraad van 99,4%.

Bekijk bericht