Actief aandeelhouderschap

PNO Media gebruikt zijn invloed als belegger door met bedrijven het gesprek aan te gaan. Dit noemen we  ‘engagement’. Ook gebruiken we ons stemrecht als aandeelhouder. We beleggen niet in ondernemingen en landen die niet bij ons passen.

Engagement

Met ondernemingen die volgens ons onvoldoende bijdragen aan een betere wereld, gaan we in gesprek. Dit is onderdeel van onze engagementbenadering. Op die manier willen we hun gedrag positief veranderen. We rapporteren elke kwartaal over onze egagementactiviteiten. 

Stemmen

Het uitbrengen van onze stem tijdens aandeelhoudersvergaderingen is een ander middel om invloed uit te oefenen. Op dit online stemdashboard kunt u zien hoe PNO Media heeft gestemd. U vindt de steminformatie per bedrijf door op de buttons 'Expand' te klikken, en daarna op het bedrijf van uw keuze.

Het laatste nieuws

Herstelplan PNO Media goedgekeurd

Financieel maandag 23 mei 2022

Omdat de beleidsdekkingsgraad van PNO Media eind 2021 lager was dan de vereiste dekkingsgraad, hebben we ons herstelplan geactualiseerd. Het …

Bekijk bericht

Pensioenfondsen zijn duur

Opinie vrijdag 20 mei 2022

Veel mensen denken dat een pensioenfonds zoals PNO Media duur is. En dat wel een …

Bekijk bericht

Dekkingsgraad april 122,2%

Financieel maandag 16 mei 2022

PNO Media had eind april een actuele dekkingsgraad van 122,2%, en een beleidsdekkingsgraad van 109,0%.

Bekijk bericht

Regel het in MijnPNO

Pensioentips vrijdag 13 mei 2022

Met het geheel vernieuwde MijnPNO heeft u altijd en overal inzicht in uw pensioen. Bovendien …

Bekijk bericht