Actief aandeelhouderschap

PNO Media gebruikt zijn invloed als belegger door met bedrijven het gesprek aan te gaan. Dit noemen we  ‘engagement’. Ook gebruiken we ons stemrecht als aandeelhouder. We beleggen niet in ondernemingen en landen die niet bij ons passen.

Engagement en stemmen

Met ondernemingen die volgens ons onvoldoende bijdragen aan een betere wereld, gaan we in gesprek. Dit is onderdeel van onze engagementbenadering. Op die manier willen we hun gedrag positief veranderen.
Het uitbrengen van onze stem tijdens aandeelhoudersvergaderingen is een ander middel om invloed uit te oefenen.

Op dit online stemdashboard kunt u zien hoe PNO Media heeft gestemd. U vindt de steminformatie per bedrijf door op de buttons 'Expand' te klikken, en daarna op het bedrijf van uw keuze.

Het laatste nieuws

Resultaten 1e kwartaal 2021

Financieel woensdag 12 mei 2021

De beleidsdekkingsgraad van pensioenfonds PNO Media is in het eerste kwartaal van 2021 gestegen van 90,4% naar 92,5%. Ook de …

Bekijk bericht

Dekkingsgraad maart 102,7%

Financieel vrijdag 16 april 2021

PNO Media had eind maart een actuele dekkingsgraad van 102,7%, en een beleidsdekkingsgraad van 92,5%.

Bekijk bericht

Krijg ik een uitkering bij arbeidsongeschiktheid?

Actueel woensdag 14 april 2021

Als u door ziekte of een ongeval niet meer kunt werken, blijft u bij ons …

Bekijk bericht

PNO Media actualiseert herstelplan

Financieel woensdag 7 april 2021

Omdat de beleidsdekkingsgraad van PNO Media eind 2020 lager was dan de vereiste dekkingsgraad, hebben …

Bekijk bericht