Actief aandeelhouderschap

PNO Media gebruikt zijn invloed als belegger door met bedrijven het gesprek aan te gaan. Dit noemen we  ‘engagement’. Ook gebruiken we ons stemrecht als aandeelhouder. We beleggen niet in ondernemingen en landen die niet bij ons passen.

Engagement

Met ondernemingen die volgens ons onvoldoende bijdragen aan een betere wereld, gaan we in gesprek. Dit is onderdeel van onze engagementbenadering. Op die manier willen we hun gedrag positief veranderen. We rapporteren elke kwartaal over onze egagementactiviteiten. 

Stemmen

Het uitbrengen van onze stem tijdens aandeelhoudersvergaderingen is een ander middel om invloed uit te oefenen. Op dit online stemdashboard kunt u zien hoe PNO Media heeft gestemd. U vindt de steminformatie per bedrijf door op de buttons 'Expand' te klikken, en daarna op het bedrijf van uw keuze.

Het laatste nieuws

Dekkingsgraad januari 114,9%.

Financieel donderdag 15 februari 2024

PNO Media had eind januari een actuele dekkingsgraad van 114,9%, en een beleidsdekkingsgraad van 119,2%.

Bekijk bericht

Onze strijd tegen 'forever chemicals'

Beleggen maandag 12 februari 2024

De ophoping van schadelijke chemicaliën in het milieu vormt een ernstig risico voor dieren in …

Bekijk bericht

Werkgevers geven PNO Media een 7,3

Actueel vrijdag 9 februari 2024

De bij ons aangesloten werkgevers beoordelen PNO Media gemiddeld met een 7,3. Dat blijkt uit …

Bekijk bericht

PNO Media verhoogt de pensioenen met 3,15%

Financieel woensdag 13 december 2023

Het bestuur van pensioenfonds PNO Media heeft besloten de pensioenen met terugwerkende kracht per 1 …

Bekijk bericht