Actief aandeelhouderschap

PNO Media gebruikt zijn invloed als belegger door met bedrijven het gesprek aan te gaan. Dit noemen we  ‘engagement’. Ook gebruiken we ons stemrecht als aandeelhouder. We beleggen niet in ondernemingen en landen die niet bij ons passen.

Engagement en stemmen

Met ondernemingen die volgens ons onvoldoende bijdragen aan een betere wereld, gaan we in gesprek. Dit is onderdeel van onze engagementbenadering. Op die manier willen we hun gedrag positief veranderen.
Het uitbrengen van onze stem tijdens aandeelhoudersvergaderingen is een ander middel om invloed uit te oefenen.

Op dit online stemdashboard kunt u zien hoe PNO Media heeft gestemd. U vindt de steminformatie per bedrijf door op de buttons 'Expand' te klikken, en daarna op het bedrijf van uw keuze.

Het laatste nieuws

Dekkingsgraad januari 95,5%

Financieel maandag 15 februari 2021

PNO Media had eind januari een actuele dekkingsgraad van 95,5%, en een beleidsdekkingsgraad van 90,3%.

Bekijk bericht

Pensioenregelingen wijzigen in 2021

Actueel maandag 8 februari 2021

Een aantal pensioenregelingen van PNO Media is gewijzigd met ingang van 1 januari 2021. De …

Bekijk bericht

Controleer uw gegevens van 2020

Actueel zondag 7 februari 2021

U wilt zeker weten dat we de pensioenpremies over 2020 correct bij u in rekening …

Bekijk bericht

Meld je aan voor het klantenpanel

Actueel zaterdag 6 februari 2021

Geef jij graag je mening over (nieuws)brieven, online tools en andere communicatiemiddelen? Dan zijn we …

Bekijk bericht